План
позакласного
заходу,
проведеного в межах тижня зарубіжної
літератури в школі
Учасники – учні 5 - 6 класів.
Форма проведення – гра.
Мета: формувати уміння застосовувати
набуті знання та навички в нетрадиційних ситуаціях; зацікавити учнів предметом
зарубіжна література; викликати інтерес до читання; у формі захопливої гри
повторити вивчений матеріал.
Обладнання: папір, олівці
різнокольорові, конверти з листами від героїв, пляшка з посланнями, предмети
для конкурсів «Бюро знахідок» та «Таємнича валіза», папірці з частинами
прислів’їв та загадок.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
Доброго
дня, діти. Сьогодні ми зібралися разом, щоб розважитися і зрозуміти, який багаж
знань із зарубіжної літератури ми вже маємо. Не хвилюйтеся, намагайтеся бути
уважними. Пам'ятайте, головне не досягти перемоги, а отримати задоволення від
спілкування один з одним. У заході будуть брати участь дві команди: команда 5
класу та команда 6 класу. Прошу членів команди зайняти свої місця. На столах у
вас є все необхідне для роботи. Умови кожного конкурсу будуть оголошені
безпосередньо перед його початком.
ІІ. Проведення конкурсів.
Конкурс 1 «Привітання»
Протягом 3-х хвилин оберіть
назву для своєї команди та невеликий девіз. Висловіть побажання команді –
супернику.
Представлення команд.
Конкурс 2 «Символ твору»
Намалюйте предмет, який би був
символом літературного героя чи твору.
5 клас казка «Пані Метелиця».
6 клас міф «Нарцис».
Презентація робіт.
Конкурс 3 «Ланцюжок»
Учні по черзі характеризують
літературного героя. Кожен промовляє одне речення.
Музична пауза
Конкурс 4 «Бюро знахідок»
Кожній команді пропонуються
речі, які пов’язані з літературним героєм. Членам команди необхідно всі речі
розподілити між героями прочитаних творів.
Команда 5 класу.
Діжка з
синьою фарбою (річ належить маляру з китайської народної казки «Пензлик
Маляна»), хустина (річ належить Момотаро з японської народної казки «Момотаро, або
Хлопчик – Персик»), пензлик (річ належить Маляну з китайської народної казки
«Пензлик Маляна»), собака (належить Момотаро з японської народної казки
«Момотаро, або Хлопчик – Персик»), нитки (річ належить падчерці з німецької
народної казки «Пані Метелиця), зірка (річ належить Хлопчику – Зірці з казки О.
Уайльда «Хлопчик – Зірка», монета (річ належить Хлопчику – Зірці з казки О.
Уайльда «Хлопчик – Зірка», телеграма (річ належить оповідачу з оповідання Е. С.
– Томпсона «Снап», ключ (річ належить Тому Сойєру з твору Марка Твена «Пригоди
Тома Сойєра», грудка крейди (річ належить Тому Сойєру з твору Марка Твена
«Пригоди Тома Сойєра»).
Команда 6 класу.
Люстерко
(річ належить Оксані з повісті М, Гоголя «Ніч перед Різдвом»), сірники (річ
належить герою оповідання Д, Лондона «Жага до життя»), решето (річ належить
рудому городовому з оповідання А. Чехова «Хамелеон»), очеретина (річ належить
Прометею з міфу «Прометей»), клуночок (річ належить поліцейському Очумєлову з
оповідання Д. Лондона «Хамелеон»), монети (річ належить Скруджу з повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»), свічка (річ належить Скруджу з повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»), чорна мітка (річ належить пірату з роману Р.
Л. Стівенсона «Острів скарбів»), мапа (річ належить капітану Флінту з роману Р.
Л. Стівенсона «Острів скарбів»).
Конкурс 5 «Таємничий герой»
Учням необхідно впізнати
літературного героя за його особистою розповіддю.
Команда 5 класу.
Доброго
ранку. Я живу в містечку Ганнібал. Мені 12 років. У мене немає рідних, тому я
живу сам. До школи я не ходив, аж доки мене не запросив мій товариш. В школі не
дуже весело. Там потрібно виконувати вказівки вчителя, а я люблю сам
розпоряджатися власним життям. З моїм товаришем ми потрапляли у різні пригоди.
Одного разу навіть стали свідками вбивства. Але ми завжди підтримували один
одного. Він замінив мені родину, тому я йому дуже вдячний. (Гекльберрі Фінн)
Команда 6 класу.
Доброго
ранку. Я дуже радий бачити вас при доброму здоров'ї. Вам, правда пощастило, бо
нещодавно я не вмів радіти життєвим дрібницям. Мене більше цікавили гроші у
будь – якому їх прояві. Але тепер я цілком змінився! Дякую за це моєму
колишньому компаньйону, який нині покійний. Все погане в моєму житті залишилося
за плечима, і я можу залюбки зустрічатися зі своїм племінником, радіти святам,
а головне, легко витрачати гроші на подарунки. (Скрудж)
Конкурс 6 «Заплутаний лист»
Діти,
до наших рук потрапила пляшка із посланнями про допомогу. Але не все у цих
листах зрозуміло. Ми не можемо допомогти героям, доки не з'ясуємо зміст листів.
Я пропоную вам спробувати це зробити.
Команда 5 класу.
Крам,
подорожі, острів, руда вовна, вода, велетень, людські кістки, жах. (Мова йде
про Синдбада – Мореплавця, арабського купця, який марив подорожами. Щоразу він
потрапляв у небезпечну ситуацію, але завжди знаходив вихід. Цього разу він
разом з іншими членами команди опинився на острові, де жили руді карлики, а
потім карлики переправили їх на острів, де жив велетень. Врятуватися вдалося
лише Синдбаду).
Команда 6 класу.
Ніч,
туман, ключ, молоток, сяйво, ланцюг, обличчя, страх. (Мова йде про скнару
Скруджа, який не любив свята, людей та й себе теж. Одного разу він прийшов
увечері додому і замість молотка на дверях побачив привид свого колишнього
компаньйона Марлі. Марлі прийшов попередити героя про небезпеку, яка йому
загрожує, якщо той не зміниться).
Домашнє
завдання (інсценізація уривків з улюблених творів)
Конкурс 7 «Таємнича валіза»
Діти, хтось з героїв забув
валізу з речами. Чи не підкажете, хто саме її забув?
Вчитель називає по одній речі з
валізи, а діти намагаються якомога швидше вгадати, кому вона належить.
Валіза для команди 5 класу.
Лист, угода про збут колючого
дроту, бінокль. (Валіза належить герою оповідання «Снап» Е. С. - Томпсона).
Валіза для команди 6 класу.
Ноти, смичок, бас - гитара .
(Валіза належить членам квартету з байки І. А. Крилова «Квартет»).
Конкурс 8 «Гордіїв вузол»
Діти, папірці, які я вам
готувала з прислів’ями, загадками раптом переплуталися. Допоможете їх
відновити?
Команда 5 класу.
Хто має ноги…, йде,…, не все коту…, …та не має рук, …масляна, ложка
дьогтю…, …але з місця не зрушить,…в бочці меду, або пан…, …або пропав.
Команда 6 класу.
Не буди лихо,…без рук, …завтра, завтра,…поки воно тихе, …без голови,…не
сьогодні,…на одній нозі…, …так говорять ліниві люди,…але в капелюсі, …така й
нагорода, яка праця…
ІІІ. Підведення підсумків гри.
0 коммент.