Довідка "класно-узагальнюючий контроль. Організація роботи 1 класу НУШ"
Довідка №
про результати класно-узагальнюючого
контролю в 1 класі
На
виконання плану роботи школи на 2018-2019 навчальний рік у період з 01.10 по 30.11
адміністрацією школи було здійснено класно-узагальнюючий контроль, метою
якого було визначення рівня адаптації учнів 1 класу до навчання, уникнення
перевантаження та вимог до навчального процесу з урахуванням Концепції Нової
української школи.
Протягом даного
періоду були відвідані та проаналізовані уроки, проведені бесіди з
вчителем та учнями.
У школі
створено сприятливі умови для успішної адаптації учнів до навчання в першому
класі. Освітлення класу, розташування класної дошки відповідають санітарним
умовам, висота парт, яку можна змінювати, відповідає зросту дітей, є необхідні ігрові
та розвивальні куточки, килимок на
підлогу, санітарно-гігієнічні куточки з необхідним обладнанням, спеціальні шафи
для зберігання особистих речей.
Створення сприятливих
умов для успішної адаптації дітей до шкільного навчання забезпечується
розкладом занять, який відповідає вимогам ДсанПін та погоджений начальником
Борівського районного відділу Головного управління Держпродспоживслужби в
Харківській області. Тривалість уроків у 1-му класі – 35 хвилин. Згідно з
вимогами ДсанПін, на уроках проводяться фізкультхвилинки, які включають
динамічні, дихальні вправи, вправи для збереження зору, пальчикова гімнастика
тощо. Всі першокласники забезпечені підручниками. А посібники, зошити з
друкованою основою, які використовуються учнями, мають гриф Міністерства освіти
України. Оцінюється робота дітей вербально; домашні завдання не задаються.
Відвідані
уроки засвідчили, що вчитель Короткова Л. В. будує уроки із врахуванням психологічних
та індивідуальних особливостей розвитку дітей та Концепції НУШ.
Навчальний день
першокласників починається з ранкового кола, на якому учні обмінюються певною
тематичною інформацією (залежно від теми дня). «Куточок настрою» відображає
емоційний стан дітей. У «Щоденниках вражень» учні висвітлюють власні думки.
У навчанні
учнів велику увагу вчитель приділяє грі як основному виду дитячої діяльності.
Ігрова діяльність є цінним засобом виховання розумової активності учнів,
активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання.
Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у
навчанні, розвивають свої здібності та вміння. Так, на уроках української мови
Любов Василівна практикує інтерактивні вправи ігрового характеру. На уроках української мови та математики значне місце відводиться дидактичним
іграм, які дозволяють дітям рухатися,
забезпечуючи зміну видів діяльності.
З метою розвитку у
першокласників просторових уявлень використовуються різноманітні дидактичні матеріали.
Вчитель
постійно стимулює учнів дотримуватись правильної
постави під час виконання письмових робіт за партою. «Правила
класу» сприяють тому, що діти вчаться взаємодіяти в колективі. «Коло вибору»
дає можливість вирішення конфліктних ситуацій в класному колективі.
Адаптація дітей
відбувається не відразу. Поступово підвищується працездатність, спадає напруга
та тривожність. Як показали спостереження, 50 % першокласників нашої
школи мають високий рівень адаптації, ці діти адаптувались до школи протягом
перших двох місяців навчання, швидко влилися в колектив, освоїлися в школі. У 20%
учнів виявлено вади вимови окремих фонем, відхилення фонетичного і
лексико-граматичного розвитку.
Виходячи з вищезазначеного та з метою необхідності подальшої роботи з
адаптації до умов шкільної системи освіти
РЕКОМЕНДУЮ:
1. Вчителю 1 класу, Коротковій Л.
В.:
1.1. Під час проведення занять
здійснювати індивідуальний підхід до учнів, у яких виникають труднощі в період
адаптаційного процесу.
1.2. Проводити індивідуальні бесіди з
батьками першокласників, в яких процес адаптації до шкільних умов
проходить складніше.
1.3.Проводити роботу зі згуртування учнів,
виховання взаєморозуміння, взаємоповаги, вміння жити в колективі
0 коммент.