Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 10 класу (академічний рівень).

by - февраля 07, 2018


10 клас (академічний рівень).
№ з/п



Тема
Теорія літератури
Примітки


Вступ.  Із літератури реалізму (31 год.)



1.                  

Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі.



2.                  

Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.Діккенс, Г. Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті XIX ст.
Соціально-психологічна проза


3.                  

Стендаль (1783-1842). Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля.



4.                  

Роман "Червоне і чорне", поєднання в ньому соціально-політичного і психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.
Соціально-психологічний роман, його жанрові особливості


5.                  

Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма Жульєна Сореля як наслідок цього конфлікту.
Психологізм твору


6.                  

Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля.



7.                  

Розвиток мовлення (письмово). Зіставлення жіночих образів роману.



8.                  

Онорe де Бальзак (1799–1850).  Життєвий і творчий шлях письменника.  Бальзак і Україна. .



9.                  

«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.



10.             

«Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека. Система образів  повісті. Композиція і стиль твору.



11.             

    Розвиток мовлення (усно).
     Диспут: Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й          реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.



12.             

      Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де  де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й від                           творенні подій повісті.



13.             

Контрольна робота (тести).



14.             

Чарльз Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі. Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Соціальна дієвість творчості Діккенса.



15.             

«Пригоди Олівера Твіста». Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ століття. Іронія і сарказм Чарльза Діккенса.



16.             

Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства. "Деромантизація" злочинного світу. Художнє втілення ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса "Пригоди Олівера Твіста".



17.             

Провідні засоби індивідуалізації персонажів роману Діккенса "Пригоди Олівера Твіста". Характеристика образу Олівера Твіста



18.             

Контрольна робота (тести).



19.             

Фeдір Достоєвський (1821–1881).  Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.
Роман , його різновиди


20.             

Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.



21.             

Роль художнього часу і простору в романі Ф. Достоєвського "Злочин і кара". Специфіка образу Петербурга у творі.



22.             

Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».



23.             

Розкриття складності й суперечливості духовного світу людини. Система образів роману, значення і символіка його назви.



24.             

Позакласне читання. А. Камю «Міф про Сізіфа».



25.             

Лев Толстoй (1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.



26.             

Роман "Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й психологічна глибина характерів. "Діалектика душі" толстовських героїв.



27.             

Сімейні стосунки у романі.



28.             

Суперечливий образ Анни Кареніної.



29.             

Образ Левіна, його автобіографічна складова. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.



30.             

Позакласне читання. Чехов. Р. Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».



31.             

Контрольна робота. Творчість Л.Толстого та Ф.Достоєвського (твір).



32.             

Підсумковий урок. Узагальнення та ситематизація вивченого за І семестр.



Традиції і новаторські зрушення в поезії середини-другої половини ХІХ століття
Роман ранньомодерністської доби (12 год.)
33.             

Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс.
Декаданс


34.             

Микoла Некрaсов (1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.



35.             

«Роздуми біля парадного під’їзду»; «О шостій вчора завернув...»; «На смерть Шевченка». Тема поета і поезії у ліриці митця.



36.             

Позакласне читатання. Поезії Тютчева.



37.             

Волт    Вітмен (1819–1892).     Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен — американський поет-новатор. Зв'язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом.
Верлібр


38.             

Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). «Пісня про себе» — програмовий твір поета.



39.             

Шарль Бодлер (1821–1867). Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
Символ, декаданс, натуралізм.


40.             

Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
Імпресіонізм, неоромантизм, символізм.


41.             

Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша Вечорова гармонія”.



42.             

Шарль Бодлер. «Відповідності». Тлумачення предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів в поезії Ш. Бодлера.



43.             

Розвиток мовлення (усно).
Аналіз ліричного твору.



44.             

Контрольна робота. Поезія М.Некрасова, Ш. Бодлера та В.Вітмена (тести)



45.             

Символізм як літературний напрям останньої третини XIX — початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Поль Верлен (1844–1896). Життя і творчий шлях. "Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест символізму. Сугестивний характер віршів "Забуті арієти", «Осіння пісня», "Так тихо серце плаче…"



46.             

Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування. Сугeстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.Артюр Рембо (1854–1891). Життя і творчий шлях.   Сугeстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.



47.             

Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у віршах "Відчуття" та "Голосівки".
Символізм, сугестія


48.             

Розкодування смислів вірша Артюра Рембо "П'яний корабель".



49.             

Розвиток мовлення  (письмово) Написання асоціативного етюду враження від символістської поезії.



50.             

Контрольна робота (тести).  Творчість П.Верлена, А.Рембо.






Роман ранньомодерністської доби



51.             

Світоглядно-естетичні зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ ст... Роман ранньомодерністської доби.



52.             

Емiль Золя (1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії”.
Натуралізм


53.             

Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу. Провідні теми й мотиви твору.



54.             

Своєрідність відображення художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів



55.             

Співвідношення духовного і матеріального в романі "Кар'єра Ругонів". Родина Ругонів. Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.



56.             

 Oскар Уaйльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.



57.             

«Портрет Доріана Грея». Аналіз "Передмови" до роману.



58.             

Система образів роману "Портрет Доріана Грея". Втілення в образах головних героїв різних аспектів естетизму. Парадоксальність характеру Доріана Грея
Естетизм, інтелектуальна проза, парадокс


59.             

Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й Моралі.



60.             

Символіка, риси інтелектуального роману у "Портреті Доріана Грея" у зв'язку з авторським задумом твору.



61.             

Позакласне читання. Акутагава Рюноске. Новели.



62.             

Контрольна робота (твір).



63.             

Літературна вікторина.



64.             

Повторення вивченого протягом року.



65.             

Повторення вивченого протягом року.



66.             

Обговорення списку літератури на 11 клас



67.             

Підсумковий урок



68.             













You May Also Like

0 коммент.