Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 10 класу (академічний рівень).
10 клас
(академічний рівень).
№ з/п
|
|
Тема
|
Теорія літератури
|
Примітки
|
||||
|
Вступ. Із
літератури реалізму (31 год.)
|
|
|
|||||
1.
|
|
Загальна характеристика
розвитку культури та літератури XIX ст.
Реалізм як напрям у світовій літературі.
|
|
|
||||
2.
|
|
Розквіт реалістичної
літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної
прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.Діккенс, Г. Джеймс, Ф.
Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури у
культурному та суспільному житті XIX ст.
|
Соціально-психологічна
проза
|
|
||||
3.
|
|
Стендаль (1783-1842). Життєвий і творчий шлях
письменника. Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля.
|
|
|
||||
4.
|
|
Роман "Червоне і чорне", поєднання в ньому соціально-політичного і психологічного
аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.
|
Соціально-психологічний
роман, його жанрові особливості
|
|
||||
5.
|
|
Конфлікт головного героя
Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма
Жульєна Сореля як наслідок цього конфлікту.
|
Психологізм
твору
|
|
||||
6.
|
|
Жіночі образи роману.
Психологізм творчості Стендаля.
|
|
|
||||
7.
|
|
Розвиток мовлення (письмово). Зіставлення жіночих образів роману.
|
|
|
||||
8.
|
|
Онорe де Бальзак (1799–1850). Життєвий і творчий шлях
письменника. Бальзак і Україна. .
|
|
|
||||
9.
|
|
«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія
життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.
|
|
|
||||
10.
|
|
«Гобсек». Романтичні й реалістичні
риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека. Система образів повісті. Композиція і стиль твору.
|
|
|
||||
11.
|
|
Розвиток мовлення
(усно).
Диспут: Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного
образу «філософа й скнари» Гобсека.
|
|
|
||||
12.
|
|
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі
де де Ресто. Роль Дервіля в
розгортанні й від
творенні подій повісті.
|
|
|
||||
13.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
||||
14.
|
|
Чарльз Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях
письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури,
реалістичні та романтичні тенденції у його прозі. Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Соціальна
дієвість творчості Діккенса.
|
|
|
||||
15.
|
|
«Пригоди Олівера Твіста». Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ століття. Іронія і сарказм
Чарльза Діккенса.
|
|
|
||||
16.
|
|
Засудження жаги до наживи,
холодного розрахунку та бездуховності суспільства. "Деромантизація"
злочинного світу. Художнє втілення ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса
"Пригоди Олівера Твіста".
|
|
|
||||
17.
|
|
Провідні засоби
індивідуалізації персонажів роману Діккенса "Пригоди Олівера
Твіста". Характеристика образу Олівера Твіста
|
|
|
||||
18.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
||||
19.
|
|
Фeдір Достоєвський (1821–1881). Життєвий і творчий шлях
письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і
всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника
та їхнє втілення в художніх творах.
|
Роман
, його різновиди
|
|
||||
20.
|
|
Роман «Злочин і кара» як утілення нового,
поліфонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні
й морально-етичні ідеї твору.
|
|
|
||||
21.
|
|
Роль художнього часу і
простору в романі Ф. Достоєвського "Злочин і кара". Специфіка
образу Петербурга у творі.
|
|
|
||||
22.
|
|
Еволюція образу
Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».
|
|
|
||||
23.
|
|
Розкриття
складності й суперечливості духовного світу людини. Система образів роману, значення і символіка
його назви.
|
|
|
||||
24.
|
|
Позакласне
читання. А. Камю «Міф про Сізіфа».
|
|
|
||||
25.
|
|
Лев Толстoй (1828–1910). Життєвий і творчий шлях
письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей
реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
|
|
|
||||
26.
|
|
Роман "Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й психологічна
глибина характерів. "Діалектика душі" толстовських героїв.
|
|
|
||||
27.
|
|
Сімейні стосунки у романі.
|
|
|
||||
28.
|
|
Суперечливий образ Анни
Кареніної.
|
|
|
||||
29.
|
|
Образ Левіна, його
автобіографічна складова. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.
|
|
|
||||
30.
|
|
Позакласне читання. Чехов. Р. Бах «Чайка Джонатан
Лівінгстон».
|
|
|
||||
31.
|
|
Контрольна робота. Творчість
Л.Толстого та Ф.Достоєвського (твір).
|
|
|
||||
32.
|
|
Підсумковий урок.
Узагальнення та ситематизація вивченого за І семестр.
|
|
|
||||
Традиції і новаторські зрушення в поезії
середини-другої половини ХІХ століття
|
Роман
ранньомодерністської доби (12 год.)
|
|||||||
33.
|
|
Загальна характеристика
провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та естетичні засади
соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного
світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева).
Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета).
Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про
декаданс.
|
Декаданс
|
|
||||
34.
|
|
Микoла Некрaсов (1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань
народних», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство Некрасова: поєднання
поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
|
|
|
||||
35.
|
|
«Роздуми біля парадного під’їзду»; «О шостій вчора
завернув...»; «На смерть Шевченка». Тема поета і поезії у
ліриці митця.
|
|
|
||||
36.
|
|
Позакласне читатання. Поезії Тютчева.
|
|
|
||||
37.
|
|
Волт Вітмен (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен — американський
поет-новатор. Зв'язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом.
|
Верлібр
|
|
||||
38.
|
|
Збірка «Листя трави», її провідні теми й мотиви.
Звернення до вільного вірша (верлібру). «Пісня про себе» — програмовий твір поета.
|
|
|
||||
39.
|
|
Шарль Бодлер (1821–1867). Життєвий і творчий шлях
письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній
романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди
Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як
семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі
зла» в поезії Бодлера.
|
Символ,
декаданс, натуралізм.
|
|
||||
40.
|
|
Традиційність і своєрідність
вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
Імпресіонізм,
неоромантизм, символізм.
|
|
||||
41.
|
|
Філігранність поетичної
техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.
|
|
|
||||
42.
|
|
Шарль
Бодлер. «Відповідності». Тлумачення предметних образів як «видимих знаків»
ідей, почуттів, душевних станів в поезії Ш. Бодлера.
|
|
|
||||
43.
|
|
Розвиток мовлення
(усно).
Аналіз
ліричного твору.
|
|
|
||||
44.
|
|
Контрольна робота. Поезія М.Некрасова, Ш. Бодлера
та В.Вітмена (тести)
|
|
|
||||
45.
|
|
Символізм як літературний
напрям останньої третини XIX — початку XX ст. Основні естетичні принципи та
поетичне новаторство символістів. Поль Верлен (1844–1896). Життя і творчий шлях. "Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест
символізму. Сугестивний характер віршів "Забуті арієти", «Осіння пісня», "Так тихо серце
плаче…"
|
|
|
||||
46.
|
|
Поняття про символ як основний
засіб поетичного самовираження, його потрактування французькими
символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування”
смислів і простір для відгадування. Сугeстія (навіювання) як важливий
художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної
функції поетичної мови.Артюр Рембо (1854–1891). Життя і творчий шлях. Сугeстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської
поезії.
|
|
|
||||
47.
|
|
Асоціативно-чуттєва картина
Всесвіту у віршах "Відчуття" та
"Голосівки".
|
Символізм,
сугестія
|
|
||||
48.
|
|
Розкодування смислів вірша
Артюра Рембо "П'яний корабель".
|
|
|
||||
49.
|
|
Розвиток мовлення (письмово) Написання асоціативного етюду враження від символістської поезії.
|
|
|
||||
50.
|
|
Контрольна робота (тести). Творчість П.Верлена, А.Рембо.
|
|
|
||||
|
|
Роман ранньомодерністської доби
|
|
|
||||
51.
|
|
Світоглядно-естетичні
зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ ст... Роман
ранньомодерністської доби.
|
|
|
||||
52.
|
|
Емiль Золя (1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях
письменника. Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму. Цикл
романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини
в добу Другої імперії”.
|
Натуралізм
|
|
||||
53.
|
|
Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу. Провідні теми й мотиви твору.
|
|
|
||||
54.
|
|
Своєрідність відображення
художньої моделі часу й місця в ній родини Ругонів
|
|
|
||||
55.
|
|
Співвідношення духовного і
матеріального в романі "Кар'єра Ругонів". Родина Ругонів.
Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей.
|
|
|
||||
56.
|
|
Oскар Уaйльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд –
письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда,
імпресіоністичність стилю.
|
|
|
||||
57.
|
|
«Портрет Доріана Грея». Аналіз
"Передмови" до роману.
|
|
|
||||
58.
|
|
Система образів роману
"Портрет Доріана Грея". Втілення в образах головних героїв різних
аспектів естетизму. Парадоксальність характеру Доріана Грея
|
Естетизм,
інтелектуальна проза, парадокс
|
|
||||
59.
|
|
Філософсько-естетичні та
моральні проблеми твору. Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й
Моралі.
|
|
|
||||
60.
|
|
Символіка, риси
інтелектуального роману у "Портреті Доріана Грея" у зв'язку з
авторським задумом твору.
|
|
|
||||
61.
|
|
Позакласне
читання. Акутагава Рюноске. Новели.
|
|
|
||||
62.
|
|
Контрольна
робота (твір).
|
|
|
||||
63.
|
|
Літературна вікторина.
|
|
|
||||
64.
|
|
Повторення вивченого
протягом року.
|
|
|
||||
65.
|
|
Повторення вивченого
протягом року.
|
|
|
||||
66.
|
|
Обговорення списку
літератури на 11 клас
|
|
|
||||
67.
|
|
Підсумковий урок
|
|
|
||||
68.
|
|
|
|
|
||||
0 коммент.