Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 5 класу.

by - февраля 07, 2018


5  клас
з/п
Дата
Зміст  навчального  матеріалу
Теорія  літератури
Примітки


                Вступ


1.

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.


2.

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.



Казки народів світу


3.

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.


4.

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.
Алегорія.

5.

Японські народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок.


6.

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.


7.

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.


8.

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.


9.


Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках.




10.

«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.


11.

Позакласне читання. Дж. Родарі «Казки по телефону».


12.

Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
Початкові поняття про оригінал і переклад
Вивчити напам'ять
13-14.

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів.
Початкове поняття про автора.

15.

Ганс Крістіан Андерсен (18051875). «Соловей».


16.

Протиставлення «справжнього» і «штучного» у казці «Соловей». Соловей як втілення сили природи і мистецтва.
Антитеза.

17.

Розвиток мовлення (усно). Усний переказ казки Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.


18.

Оскар Уайльд (18541900). «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.


19.

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.


20.

Еволюція образу головного героя.


21.

Контрольна робота  з тем «Вступ», «Казки народів світу» (тести).




           Природа і людина


22.

Джон Кітс (17951821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
Початкове поняття про вірш.

23.

Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

Вивчити напам'ять
24.

Генріх Гейне (17971856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня).
Епітет, метафора.
Вивчити напам'ять
25.

Розвиток мовлення (письмово). Початкове поняття про аналіз ліричного твору.


26-27.

Ернест Сетон-Томпсон (18601946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.
Пейзаж.

28.

Утвердження любові до всього живого.
Тема, ідея.

29.

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.


30.

Контрольна робота з теми «Природа і людина».


31.

Позакласне читання. С. Я. Маршак «Дванадцять місяців».




            Світ дитинства


32.

Марк Твен (18351910). «Пригоди Тома Сойєра».


33.

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

Початкові поняття про сюжет.

34.

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
Портрет.


35.

Ставлення автора до своїх героїв.


36.

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).


37.

Елеанор Портер (18681920). «Полліанна».


38.

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.


39.

Полліанна та її друзі.


40.

Художні засоби розкриття образу Полліанни.


41.

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.


42.

Розвиток мовлення (усно). Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).


43.

Контрольна робота  (твір).




             Сила творчої уяви


44.

Льюїс Керролл (18321898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
Початкові поняття про фантастику.

45.

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.


46-
47.

Персонажі, які оточують героїню


48.

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  
Поглиблення понять про казку (літературну), повість.

49.

Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).


50.

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.


51.

Позакласне читання. В. Ф. Одоєвський «Містечко у табакерці».


52.

Контрольна робота з теми «Сила творчої уяви» (тести).




Сучасна література.
У колі добрих героїв


53.


Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

Персонаж і герой літературного твору.

54-55.

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.




56.

Доброта і щирість головного героя.


57.

Розвиток мовлення (письмово). Твір-фантазія «Про що мої мрії»


58.

Туве Янсон (19142001). «Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу твору.


59.

Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.


60.

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.


61.

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.


62.

Реальне і фантастичне у творі.


63.

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.


64.

Контрольна робота з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв» (тести).


65.

Позакласне читання. У. Cтарк  «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»




              Підсумки


66.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.


67.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.


68.

Література на літо.












You May Also Like

0 коммент.