Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 5 класу.
5
клас
№
з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Теорія літератури
|
Примітки
|
|
|
|
Вступ
|
|
|
|
1.
|
|
Художня література – духовна
скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
|
|
|
|
2.
|
|
Фольклор, його характерні
ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки,
пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів.
Література і фольклор.
|
Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
|
|
|
|
|
Казки народів світу
|
|
|
|
3.
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і
літературної казки. Казки про тварин. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та
ін.), їхні характерні ознаки.
|
|
|
|
4.
|
|
Індійська
народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка,
книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин
негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.
|
Алегорія.
|
|
|
5.
|
|
Японські
народні казки. «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до
природи в образі Момотаро. Національний
колорит японських казок.
|
|
|
|
6.
|
|
Китайська
народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
|
|
|
|
7.
|
|
Арабська
народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож).
Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
|
|
|
|
8.
|
|
Утілення в образі
Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
|
|
|
9.
|
|
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у
збиранні й збереженні фольклору. Моральні
цінності в казках.
|
|
|
|
10.
|
|
«Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів.
|
|
|
|
11.
|
|
Позакласне
читання. Дж. Родарі «Казки по
телефону».
|
|
|
|
12.
|
|
Олександр Сергійович Пушкін
(1799–1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і
літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
|
Початкові поняття про оригінал і переклад
|
Вивчити напам'ять
|
|
13-14.
|
|
«Казка про мертву царівну і
сімох богатирів». Система образів.
|
Початкове поняття про автора.
|
|
|
15.
|
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875).
«Соловей».
|
|
|
|
16.
|
|
Протиставлення «справжнього» і
«штучного» у казці «Соловей». Соловей як втілення сили природи і мистецтва.
|
Антитеза.
|
|
|
17.
|
|
Розвиток мовлення
(усно). Усний переказ казки
Г.К.Андерсена «Снігова королева» від імені однієї з дійових осіб.
|
|
|
|
18.
|
|
Оскар Уайльд (1854–1900).
«Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
|
|
|
|
19.
|
|
Основний конфлікт. Символічний
зміст назви твору.
|
|
|
|
20.
|
|
Еволюція образу головного героя.
|
|
|
|
21.
|
|
Контрольна робота з тем «Вступ», «Казки народів світу» (тести).
|
|
|
|
|
|
|
|
||
22.
|
|
Джон
Кітс (1795–1821). «Про
коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея
(«Поезія землі не вмре ніколи…»).
|
Початкове
поняття про вірш.
|
|
|
23.
|
|
Йоганн
Вольфганг Ґете (1749–1832). «Нічна
пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й
людини в поетичному творі.
|
|
Вивчити
напам'ять
|
|
24.
|
|
Генріх
Гейне (1797–1856). «Задзвени
із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня).
|
Епітет,
метафора.
|
Вивчити
напам'ять
|
|
25.
|
|
Розвиток мовлення (письмово). Початкове поняття про аналіз ліричного твору.
|
|
|
|
26-27.
|
|
Ернест
Сетон-Томпсон (1860–1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.
|
Пейзаж.
|
|
|
28.
|
|
Утвердження любові до всього
живого.
|
Тема, ідея.
|
|
|
29.
|
|
Зображення художніх образів,
їхнє розкриття в подіях твору.
|
|
|
|
30.
|
|
Контрольна робота з теми «Природа і людина».
|
|
|
|
31.
|
|
Позакласне читання. С. Я. Маршак «Дванадцять місяців».
|
|
|
|
|
|
Світ дитинства
|
|
|
|
32.
|
|
Марк
Твен (1835–1910). «Пригоди
Тома Сойєра».
|
|
|
|
33.
|
|
Світ дорослих і світ дітей у
повісті.
|
Початкові поняття про сюжет.
|
|
|
34.
|
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
|
Портрет.
|
|
|
35.
|
|
Ставлення автора до своїх
героїв.
|
|
|
|
36.
|
|
Провідні ідеї твору (дружба,
кохання, людяність та ін.).
|
|
|
|
37.
|
|
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна».
|
|
|
|
38.
|
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив
на життя міста.
|
|
|
|
39.
|
|
Полліанна та її друзі.
|
|
|
|
40.
|
|
Художні засоби розкриття образу
Полліанни.
|
|
|
|
41.
|
|
Ідея радості життя й відкриття
світу у творі.
|
|
|
|
42.
|
|
Розвиток мовлення
(усно). Складання порівняльної
характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна).
|
|
|
|
43.
|
|
Контрольна робота (твір).
|
|
|
|
|
|
Сила творчої уяви
|
|
|
|
44.
|
|
Початкові
поняття про фантастику.
|
|
||
45.
|
|
Образ Аліси, світ її уяви і
захопливі пригоди.
|
|
|
|
46-
47.
|
|
Персонажі, які оточують героїню
|
|
|
|
48.
|
|
Особливості художньої мови
твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами
(назвами), гра з правилами).
|
Поглиблення
понять про казку (літературну), повість.
|
|
|
49.
|
|
Марина
Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в
червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва
у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр,
Гекльберрі Фінн та ін.).
|
|
|
|
50.
|
|
Образ ліричної героїні, котра
любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
|
|
|
|
51.
|
|
Позакласне читання. В. Ф.
Одоєвський «Містечко у табакерці».
|
|
|
|
52.
|
|
Контрольна робота з теми «Сила творчої уяви» (тести).
|
|
|
|
|
|
Сучасна література.
У колі добрих героїв
|
|
|
|
53.
|
|
Роальд
Дал (1916–1990). «Чарлі і
шоколадна фабрика».
|
Персонаж і герой літературного твору.
|
|
|
54-55.
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
|
|
|
56.
|
|
Доброта і щирість головного
героя.
|
|
|
|
57.
|
|
Розвиток мовлення (письмово).
Твір-фантазія «Про що мої мрії»
|
|
|
|
58.
|
|
Туве
Янсон (1914–2001).
«Зима-чарівниця». Чарівність художнього світу
твору.
|
|
|
|
59.
|
|
Його персонажі, утілення в них
ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
|
|
|
|
60.
|
|
Пауль
Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.
|
|
|
|
61.
|
|
Оптимістичний образ Суботика,
його віра в силу думки й фантазії.
|
|
|
|
62.
|
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
|
|
|
63.
|
|
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для
розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
|
|
|
|
64.
|
|
Контрольна робота з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв»
(тести).
|
|
|
|
65.
|
|
Позакласне читання. У. Cтарк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»
|
|
|
|
|
|
Підсумки
|
|
|
|
66.
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|
|
67.
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|
|
68.
|
|
Література на літо.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 коммент.