Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу.

by - февраля 07, 2018


6  клас
з/п
Дата
Зміст  навчального  матеріалу
Теорія  літератури
Примітки


                Вступ


1.

Література як вид мистецтва. Художній образ.

Художній образ, початкові поняття про традиційний  образ, вічний образ. 



       Міфи народів світу


2.

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).
Початкове поняття про міф і мотив.

3.

 Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.


4.

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації.


5.

Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

6.

Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона».
Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар». «Нарцис».


7.

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.


8.

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.


9.

Контрольна робота з теми:  «Вступ», «Міфи народів світу» (тести).




         Мудрість байки


10.

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
Байка,  езопова мова

11.

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
Поглиблення поняття про алегорію, образ (алегоричний образ).

12.

Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках         І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.

 Вивчити 1 байку за вибором
13.

Розвиток мовлення (усно). Засоби виразного читання байок.


14.

Підсумковий урок по темі «Байка у світовій літературі».


15.

Контрольна робота за розділами «Мудрість байки» (тести).


16.

Позакласне читання. Крюс Дж. “Тім Талер, або Проданий сміх”.




      Пригоди і фантастика


17.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). “Острів скарбів”.
Поглиблення поняття про роман

18.

Особливості розвитку пригодницького сюжету  у творі.


19.

Система образів (Джим Хокінс і його товариші).


20.

Моральні цінності в романі.


21.


Розвиток мовлення (письмово). Порівняльна характеристика героїв роману.


22.

Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.


23.

Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
Повість, композиція

24.

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).


25.

Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.


26.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.Роль фантастики в повісті.


27.

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). 


28.

М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість   М. В. Гоголя.


29.

М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.


30.

Контрольна робота за розділом «Пригоди і фантастика» (твір).


31.

Позакласне читання. Марк Твен “Принц і злидар”.


32.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр




        Людські стосунки


33.

Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий».


34.

Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
Гумор, іронія

35.

Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
Художня деталь, підтекст

36.

А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті.
Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.


37.

Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.


38.

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.


39.

Характеристика героїв твору.


40.

Описи природи та їхня роль у тексті.


41.

Значення назви оповідання.


42.

Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.


43.

Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна.


44.

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.


45.

Українська природа, народні образи й традиції в повісті.


46.

В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.


47.

Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом.


48.

Контрольна робота за розділом «Людські стосунки» (твір).




      Поетичне бачення світу


49.

Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.


50.

Хайку.Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі.Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо. Вивчити хайку (3-4 за вибором учня)
Хайку.
Вивчити напам'ять 3-4 хайку
51.

Розвиток мовлення (письмово) Створення власних хайку.


52.

Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Ліричний герой. Елементи фольклору у творі Р. Бернса. Вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…».

Вивчити напам'ять «Моє серце в верховині…»
53.

Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату»       (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
Поема, ліричний герой.
Вивчити напам'ять уривок з “Пісні про Гайавату”
54.

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.


55.

Позакласне читання О. Генрі «Вождь червоношкірих»


56.

Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.


57.

Контрольна робота з теми «Поетичне бачення світу» (тести)




 Образ майбутнього в літературі


58.

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».


59.

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.
Конфлікт.

60.

Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.
Поглиблення поняття про фантастику.

61.

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.


62.

Розвиток мовлення (усно). Порівняльна характеристика героїв.




Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом


63.

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.


64.

«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв.
Перемога добра над злом.
Поглиблення поняття про повість, роман.

65.

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).


66.

Контрольна робота за темами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».


67.

Позакласне читання. Р. Бредбері “Все літо в один день”.


68.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр


69.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. Література на літо.








You May Also Like

0 коммент.