Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу.
6
клас
№
з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Теорія літератури
|
Примітки
|
|
|
Вступ
|
|
|
1.
|
|
Література як вид мистецтва.
Художній образ.
|
Художній образ, початкові
поняття про традиційний образ, вічний
образ.
|
|
|
|
Міфи народів світу
|
|
|
2.
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про
героїв, календарні та ін.).
|
Початкове поняття про міф і
мотив.
|
|
3.
|
|
Відображення
єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні
образи, сюжети, мотиви різних народів.
|
|
|
4.
|
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея,
його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації.
|
|
|
5.
|
|
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла
могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
|
Поглиблення поняття про образ
(міфологічний образ).
|
|
6.
|
|
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і
Персефона».
Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі
«Дедал і Ікар». «Нарцис».
|
|
|
7.
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про
потоп. Про золоті часи.
|
|
|
8.
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут
покинула Єгипет.
|
|
|
9.
|
|
Контрольна робота з теми: «Вступ»,
«Міфи народів світу» (тести).
|
|
|
|
|
Мудрість байки
|
|
|
10.
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки,
особливості художньої будови, повчальний зміст.
|
Байка, езопова мова
|
|
11.
|
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і
лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа.
Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість,
жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
|
Поглиблення поняття
про алегорію, образ (алегоричний образ).
|
|
12.
|
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні
проблеми в байках І. А.
Крилова. Яскравість алегоричних образів.
|
|
Вивчити 1 байку за вибором
|
13.
|
|
Розвиток мовлення (усно). Засоби виразного читання байок.
|
|
|
14.
|
|
Підсумковий урок по темі «Байка у світовій літературі».
|
|
|
15.
|
|
Контрольна робота за розділами «Мудрість байки» (тести).
|
|
|
16.
|
|
Позакласне
читання. Крюс Дж. “Тім Талер, або Проданий сміх”.
|
|
|
|
|
Пригоди і фантастика
|
|
|
17.
|
|
Роберт Льюїс
Стівенсон (1850-1894). “Острів скарбів”.
|
Поглиблення
поняття про роман
|
|
18.
|
|
Особливості
розвитку пригодницького сюжету у
творі.
|
|
|
19.
|
|
Система
образів (Джим Хокінс і його товариші).
|
|
|
20.
|
|
Моральні
цінності в романі.
|
|
|
21.
|
|
Розвиток
мовлення (письмово). Порівняльна характеристика героїв роману.
|
|
|
22.
|
|
Чарльз
Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі
Скруджа.
|
|
|
23.
|
|
Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
Повість,
композиція
|
|
24.
|
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
(казки, пісні).
|
|
|
25.
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед
Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
|
|
26.
|
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.Роль фантастики в
повісті.
|
|
|
27.
|
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт,
місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
|
|
|
28.
|
|
М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських
митців про творчість М. В. Гоголя.
|
|
|
29.
|
|
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні
(Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання
українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.
|
|
|
30.
|
|
Контрольна робота за розділом «Пригоди і
фантастика» (твір).
|
|
|
31.
|
|
Позакласне
читання. Марк Твен “Принц і злидар”.
|
|
|
32.
|
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр
|
|
|
|
|
Людські стосунки
|
|
|
33.
|
|
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон»,
«Товстий і тонкий».
|
|
|
34.
|
|
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях
А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
|
Гумор, іронія
|
|
35.
|
|
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль
художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
|
Художня деталь,
підтекст
|
|
36.
|
|
А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в
Ялті.
Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
|
|
|
37.
|
|
Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов,
«товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення
літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
|
|
|
38.
|
|
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми
життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
|
|
|
39.
|
|
Характеристика героїв твору.
|
|
|
40.
|
|
Описи природи та їхня роль у тексті.
|
|
|
41.
|
|
Значення назви оповідання.
|
|
|
42.
|
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921).
«Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у
світі.
|
|
|
43.
|
|
Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна.
|
|
|
44.
|
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага
і повага до інших.
|
|
|
45.
|
|
Українська природа, народні образи й традиції в
повісті.
|
|
|
46.
|
|
В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка
(Полтава) в Україні.
|
|
|
47.
|
|
Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу
загалом.
|
|
|
48.
|
|
Контрольна робота за розділом «Людські стосунки» (твір).
|
|
|
|
|
Поетичне бачення світу
|
|
|
49.
|
|
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта
художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі.
Підтекст.
|
|
|
50.
|
|
Хайку.Початкові відомості про специфіку розуміння краси
в японській культурі.Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо.
Вивчити хайку (3-4 за вибором учня)
|
Хайку.
|
Вивчити
напам'ять 3-4 хайку
|
51.
|
|
Розвиток мовлення (письмово) Створення власних хайку.
|
|
|
52.
|
|
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до
батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Ліричний
герой. Елементи фольклору у творі Р. Бернса. Вивчити напам’ять «Моє серце в
верховині…».
|
|
Вивчити напам'ять «Моє серце в верховині…»
|
53.
|
|
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про
Гайавату» (1 розділ за вибором
учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня
про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).
|
Поема, ліричний
герой.
|
Вивчити напам'ять
уривок з “Пісні про Гайавату”
|
54.
|
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння
народові.
|
|
|
55.
|
|
Позакласне читання О. Генрі «Вождь червоношкірих»
|
|
|
56.
|
|
Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст».
Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ
широти світу і прагнення до його відкриття.
|
|
|
57.
|
|
Контрольна робота з теми «Поетичне бачення світу» (тести)
|
|
|
|
|
Образ
майбутнього в літературі
|
|
|
58.
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за
руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».
|
|
|
59.
|
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для
розкриття головної ідеї твору.
|
Конфлікт.
|
|
60.
|
|
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження
сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу
людського розуму.
|
Поглиблення
поняття про фантастику.
|
|
61.
|
|
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора
про майбутнє людини та людства.
|
|
|
62.
|
|
Розвиток мовлення (усно). Порівняльна характеристика героїв.
|
|
|
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
|
|
|
63.
|
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій
Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці,
популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.
|
|
|
64.
|
|
«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних
героїв.
Перемога добра над злом.
|
Поглиблення поняття
про повість, роман.
|
|
65.
|
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик
і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас,
пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання,
сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
|
|
|
66.
|
|
Контрольна робота за темами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом».
|
|
|
67.
|
|
Позакласне
читання. Р. Бредбері “Все літо в один день”.
|
|
|
68.
|
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр
|
|
|
69.
|
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр. Література на літо.
|
|
|
|
|
|
|
|
0 коммент.