Календпрне планування уроків зарубіжної літератури для 8 класу.
8 клас
№
з/п
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Теорія літератури
|
Примітки
|
1.
|
|
Вступ . Література
і культура. Роди літератури,
їхні характерні ознаки.
|
Рід літератури,
епос, лірика, драма.
|
|
2.
|
|
Літературний процес. Основні літературні
епохи, напрями, течії, специфіка
їхнього розвитку в
різних країнах.
|
Літературний
напрям, літературна течія.
|
|
|
|
Священні книги людства
як пам'ятки культури
і джерела літератури
|
|
|
3.
|
|
Загальнокультурне
значення священних книг народів
світу, найвідоміші з них. Священні книги як
вихідна основа світових
релігій, етичних уявлень,
мистецтва різних народів.
|
|
|
4.
|
|
Веди як пам`ятка
індоєвропейської словесності
ІІ-І тис. до н. е.
|
|
|
5.
|
|
Образи
ведійської міфології (боги,
напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи
Вед.
|
|
|
6.
|
|
Біблія. Старий
Заповіт (Створення світу.
Каїн і
Авель. 10 заповідей). Біблія
як основа двох
релігій-юдейської і
християнської.
|
|
|
7.
|
|
Новий Заповіт
(Євангеліє). Зв'язок Біблії з
історією і міфологією. Структура Біблії, її
складники. Ключові ідеї та
образи Старого та
Нового Заповітів.
Морально-філософський зміст біблійних
сюжетів і образів.
|
|
|
8.
|
|
Коран – головна
книга ісламу.
|
|
|
9.
|
|
Побудова Корану,
охоплення в ньому
різних сфер людського
життя.
|
|
|
10.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
|
|
Античність
|
|
|
11.
|
|
Поняття про Античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди
і жанри античної
літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому
Римі. Концепція людини і світу в античній літературі.
|
Всесвітній
процес.
|
|
12.
|
|
Давньогрецька
міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів. Міфологічна основа
героїчного епосу.
|
Міф, міфологічний
образ.
|
|
13.
|
|
Міфи
троянського циклу. Троя.
Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у
міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст.
Міфологічні символи.
|
Міф.
|
|
14.
|
|
Гомер. «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22,
вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670). Гомер та його
значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа
гомерівського епосу. Гуманістичний
пафос поеми.
|
Героїчний епос.
Поема.
|
|
15.
|
|
Образи
Ахілла і Гектора
як уособлення ідеалу
людини, героя, воїна.
|
Віршований
розмір, трагедія
|
|
16.
|
|
Розвиток
мовлення. Характеристика
літературного героя (письмово).
|
|
|
17.
|
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції.
Тіртей (VІІ ст. до н. е.). «Добре вмирати тому… Ідея захисту
рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.
|
|
|
18.
|
|
Сапфо (VІІ - VІст. до н. е.).
«До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші
до Афродіти-богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і
переживань.
|
|
|
19.
|
|
Давньогрецький
театр та його
особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри
давньогрецької драми-трагедія і комедія.
Есхіл (бл.
525-бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей
закутий».Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і
театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».Основний
конфлікт трагедії. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
|
|
|
20.
|
|
«Золота доба» давньоримської літератури.
Публій
Вергілій Марон (70-19 рр. до н.
е.). «Енеїда». Зв'язок твору з
гомерівським епосом,
міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі
держави. Образ Енея та
його значення в
композиції твору.
|
|
|
21.
|
|
Квінт
Горацій Флакк (65-8 рр. до н.
е.) «До Мельпомени». Тема мистецтва
і призначення митця
у творі. Пам'ятник як
символ вічної поезії. Розуміння автором значення свого
доробку.
|
Ода
|
|
22.
|
|
Розвиток
мовлення. «Сильніше зброї
– сила слова». Виразне читання
напам`ять віршів античних
поетів.
|
|
|
23.
|
|
Публій
Овідій Назон (43 р. до н. е. –
бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії»
(«Життя поета» (ІV, 10)). Життя та
творчість поета. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за
батьківщиною у «Сумних елегіях». Любов до вітчизни як провідна ідея твору.
|
Елегія.
|
|
24.
|
|
Контрольна робота (твір).
|
|
|
25.
|
|
Позакласне читання. Овідій «Метаморфози» («Потоп», «Філемон і
Бавкіда»).
|
|
|
|
|
Середньовіччя
|
|
|
26.
|
|
Середньовіччя як
доба, її хронологічні межі
й специфічні ознаки
в історії європейських і
східних літератур. Вплив релігії, філософії на
літературу і культуру
в добу Середньовіччя.
|
Доба
Середньовіччя
|
|
27.
|
|
Основні жанри
середньовічної літератури на
Заході і Сході.Особливості розвитку китайської
лірики епохи Тан.
|
|
|
28.
|
|
Лі Бо (701-762).
“Печаль на яшмовому ганку”, “Призахідне сонце
навіює думки про
гори”. Основні теми і мотиви
лірики митця. Вплив даосизму
на його світогляд.
Своєрідність пейзажів Лі
Бо. Втілення в них
краси природи і духовного
життя.
|
|
|
29.
|
|
Ду Фу (712-770). «Весняний краєвид», «Пісня про
хліб і шовк». Зв'язок поезії
Ду Фу з
історичною реальністю. Вплив
конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця.
Образ ліричного героя, його почуття, мрії, ідеали.
|
|
|
30.
|
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості,
представники.
Омар Хайям (бл. 1048-після 1122). Рубаї. Основні теми
й мотиви творчості
Омара Хайяма.
|
Рубаї, бейти, газелі.
|
Вивчити напам'ять 2-3 рубаї за вибором учня
|
31.
|
|
Позакласне читання. Рудакі (газелі, рубаї, бейти),
|
|
|
32.
|
|
Літературне
середньовіччя Європи:
основні тенденції і
жанрово-тематичне розмаїття.
|
|
|
33.
|
|
«Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа
твору й поетичне
переосмислення в ньому
реальних подій.
|
Героїчний епос.
|
|
34.
|
|
Патріотичні
ідеї в «Пісні
про Роланда». Образна система. Елементи фольклору. Особливості поетичної мови.
|
|
|
35.
|
|
Аліг'єрі
Данте як ключова постать
італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика творчості
Данте.
|
Сонет.
|
|
36.
|
|
Аліг'єрі Данте
(1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах
вона несе кохання…»). Втілення в сонеті
краси високого почуття
кохання. Загальна
характеристика творчості Данте.
|
|
|
37.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
|
|
Відродження.
|
|
|
38.
|
|
Епоха
Відродження в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси
ренесансної культури і
літератури.
|
|
|
39.
|
|
Франческо
Петрарка (1304-1374). «Книга
пісень». Сонети №61, 132. Ідея
кохання в сонетах
Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні.
|
Сонет.
|
Вивчити напам'ять сонет №61
|
40.
|
|
Втілення
гуманіститчних ідеалів в
поезії митця. Структура сонетів
Петрарки.
|
Катрен, терцет, ямб.
|
|
41.
|
|
Вільям Шекспір
(1564-1616). Сонети № 66. 116,
130.Основні теми сонетів
Шекспіра - кохання, дружба.
|
Вічний образ.
|
Вивчити напам'ять
сонет №66
|
42.
|
|
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини .
Художні особливості сонетів
Шекспіра.
|
|
|
43.
|
|
Трагедія
«Ромео і Джульєтта»
В. Шекспіра. Історія створення.
Конфлікт справжнього почуття
і забобонів.
|
Трагедія.
|
|
44.
|
|
Оспівування чистого
кохання. Проблема життя і
смерті.
|
|
|
45.
|
|
Трактування
фіналу трагедії «Ромео і Джульєтта»
. Гуманістична цінність.
|
|
|
46.
|
|
Мігель де Сервантес
Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот»
- роман – пародія на лицарські
романи. Історія створення роману.
|
Роман.
|
|
47.
|
|
Особливості
сюжету і композиції
твору. Конфлікт високих прагнень
Дон Кіхота і
буденної дійсності.
«Донкіхотстсво».
|
|
|
48.
|
|
Синтез
різних жанрових ознак у
романі. Широта
філософського змісту твору.
|
|
|
49.
|
|
Розвиток
мовлення. Порівняльна характеристика героїв (письмово).
|
|
|
50.
|
|
Контрольна робота (твір).
|
|
|
|
|
Бароко. Класицизм.
|
|
|
51.
|
|
Бароко як доба
і художній напрям
у європейській літературі
і мистецтві. Видатні
представники європейського бароко та їхні здобутки.
|
|
|
52.
|
|
Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник».
Утілення у вірші
провідних тем барокової
літератури. Символіка твору.
Образ ліричного героя.
|
Філософський
вірш.
|
|
53.
|
|
Розвиток
мовлення. Аналіз ліричного
твору (усно).
|
|
|
54.
|
|
Джонн Донн (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет
«Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка, поетична
мова.
|
|
|
55.
|
|
Історичні умови,
філософське та естетичне
підґрунтя класицизму.
Характерні ознаки класицизму
як літературного напряму.
|
|
|
56.
|
|
Мольєр (1622-1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр -
майстер класицистичної комедії.
|
Комедія, сатира, сарказм.
|
|
57.
|
|
Художнє
новаторство Мольєра в драматургії, вплив його
відкриттів на світове
театральне мистецтво.
Історія створення комедії
«Міщанин-шляхтич».
|
Гумор, іронія.
|
|
58.
|
|
Тематика і проблематика твору, його
загальнолюдське значення.
Основні образи комедії. Засоби комічного.
Елементи народного театру.
|
|
|
59.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
60.
|
|
Позакласне читання.
Мольєр «Тартюф».
|
|
|
|
|
Література ХХ-ХХІ
століття.
|
|
|
61.
|
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц».
|
|
|
62.
|
|
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі.
Філософський зміст твору. Художні образи.
|
Притча
|
|
63.
|
|
Річард Бах (1936). «Чайка Джонатан
Лівінґстон». Сюжет твору як
філософська метафора
людського буття. Алегоричні образи
повісті.
|
Метафора, алегорія.
|
|
64.
|
|
Втілення прагнення до
високої мети в
образі чайки Джонатана. Художній конфлікт
і можливість його
подолання. Ознаки притчі у
творі.
|
|
|
65.
|
|
Контрольна робота (тести).
|
|
|
66.
|
|
Позакласне читання. Шота Руставелі «Витязь
у тигровій шкурі».
|
|
|
67.
|
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр.
|
|
|
68.
|
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр.
|
|
|
69.
|
|
Література на літо.
|
|
|
0 коммент.