Календпрне планування уроків зарубіжної літератури для 8 класу.

by - февраля 07, 2018


8 клас
з/п
Дата
Зміст  навчального  матеріалу
Теорія  літератури
Примітки
1.

Вступ . Література  і  культура. Роди літератури, їхні  характерні ознаки.
Рід  літератури, епос, лірика, драма.

2.

Літературний процес. Основні  літературні  епохи, напрями, течії, специфіка  їхнього  розвитку  в  різних  країнах.
Літературний  напрям, літературна  течія.



Священні  книги  людства  як  пам'ятки  культури  і  джерела  літератури


3.

Загальнокультурне  значення  священних книг  народів  світу, найвідоміші  з  них. Священні  книги як  вихідна  основа  світових  релігій, етичних  уявлень, мистецтва  різних  народів.


4.

Веди  як  пам`ятка  індоєвропейської  словесності ІІ-І  тис. до  н. е.


5.

Образи  ведійської  міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні  міфи  Вед.


6.

Біблія. Старий  Заповіт (Створення  світу. Каїн  і  Авель. 10 заповідей). Біблія  як  основа  двох  релігій-юдейської  і християнської.


7.


Новий  Заповіт (Євангеліє). Зв'язок  Біблії  з  історією  і  міфологією. Структура  Біблії, її  складники. Ключові  ідеї  та  образи  Старого  та  Нового  Заповітів. Морально-філософський  зміст  біблійних  сюжетів  і  образів.


8.

Коран – головна  книга  ісламу.


9.

Побудова  Корану, охоплення  в  ньому  різних  сфер  людського  життя.


10.

Контрольна  робота (тести).




         Античність


11.

Поняття  про  Античність, її  хронологічні  межі. Основні  етапи, роди  і  жанри  античної  літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі.
Всесвітній  процес.


12.

Давньогрецька  міфологія. Основні  цикли  давньогрецьких  міфів: троянський, фіванський, про  аргонавтів. Міфологічна  основа  героїчного  епосу.
Міф, міфологічний  образ.

13.

Міфи  троянського  циклу. Троя. Паріс  викрадає  Єлену. Смерть  Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні  символи.
Міф.

14.

Гомер. «Іліада». «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140-410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670). Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гуманістичний  пафос  поеми.
Героїчний  епос.
Поема.

15.

Образи  Ахілла  і  Гектора  як  уособлення  ідеалу  людини, героя, воїна.
Віршований  розмір, трагедія

16.

Розвиток  мовлення. Характеристика  літературного  героя (письмово).


17.

Особливості розвитку і види  лірики в Давній Греції.
 Тіртей (VІІ ст. до н. е.). «Добре вмирати тому… Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.


18.

Сапфо (VІІ - VІст. до н. е.).  «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти-богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.


19.

Давньогрецький  театр  та  його  особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми-трагедія і комедія.
Есхіл  (бл. 525-бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей  закутий».Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».Основний конфлікт трагедії. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.


20.

«Золота доба» давньоримської літератури.
Публій  Вергілій  Марон (70-19 рр. до н. е.). «Енеїда». Зв'язок  твору  з  гомерівським  епосом, міфологією. Ідея  громадського  служіння, утвердження  величі  держави. Образ  Енея  та  його  значення  в  композиції  твору.


21.

Квінт  Горацій  Флакк (65-8 рр. до н. е.)  «До Мельпомени». Тема  мистецтва  і  призначення  митця  у  творі. Пам'ятник  як  символ  вічної  поезії. Розуміння автором значення свого доробку.
Ода

22.

Розвиток  мовлення. «Сильніше  зброї – сила  слова». Виразне  читання  напам`ять  віршів  античних  поетів.


23.

Публій  Овідій  Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні  елегії» («Життя поета» (ІV, 10)). Життя та творчість поета. Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Любов до вітчизни як провідна ідея твору.
Елегія.

24.

Контрольна  робота (твір).


25.

Позакласне  читання. Овідій  «Метаморфози» («Потоп», «Філемон  і  Бавкіда»).




        Середньовіччя


26.


Середньовіччя  як  доба, її  хронологічні  межі  й  специфічні  ознаки  в  історії  європейських  і  східних  літератур. Вплив  релігії, філософії  на  літературу  і  культуру  в  добу  Середньовіччя.
Доба  Середньовіччя

27.

Основні  жанри  середньовічної  літератури  на  Заході  і  Сході.Особливості розвитку  китайської  лірики  епохи  Тан.


28.

Лі Бо (701-762). “Печаль на  яшмовому ганку”, “Призахідне  сонце  навіює  думки  про  гори”. Основні теми  і  мотиви  лірики  митця. Вплив  даосизму  на його  світогляд. Своєрідність  пейзажів  Лі  Бо. Втілення  в  них  краси  природи  і духовного  життя.


29.

Ду  Фу  (712-770). «Весняний  краєвид», «Пісня  про  хліб  і  шовк». Зв'язок  поезії  Ду  Фу  з  історичною  реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його почуття, мрії, ідеали.


30.





Золота  доба  персько-таджицької  лірики, її характерні особливості, представники.
Омар  Хайям  (бл. 1048-після  1122). Рубаї. Основні  теми  й  мотиви  творчості  Омара  Хайяма.
Рубаї, бейти, газелі.
Вивчити напам'ять 2-3 рубаї за вибором учня
31.

Позакласне  читання. Рудакі (газелі, рубаї, бейти),


32.

Літературне  середньовіччя  Європи: основні  тенденції  і  жанрово-тематичне  розмаїття.


33.

«Пісня  про  Роланда» (Х ст.). Історична  основа  твору  й  поетичне  переосмислення  в  ньому  реальних  подій.
Героїчний  епос.

34.

Патріотичні  ідеї  в  «Пісні  про  Роланда». Образна  система. Елементи  фольклору. Особливості поетичної  мови.


35.

Аліг'єрі  Данте  як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна  характеристика  творчості  Данте.
Сонет.

36.

Аліг'єрі  Данте (1265-1321). Сонет  11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Втілення  в  сонеті  краси  високого  почуття  кохання. Загальна  характеристика  творчості  Данте.


37.

Контрольна  робота (тести).




              Відродження.


38.

Епоха  Відродження  в  Європі. Гуманізм. Культ  античності. Характерні  риси  ренесансної  культури  і  літератури.


39.

Франческо  Петрарка (1304-1374). «Книга  пісень». Сонети  №61, 132. Ідея кохання в сонетах
Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні.
Сонет.
Вивчити напам'ять сонет №61
40.

Втілення  гуманіститчних  ідеалів  в  поезії  митця. Структура  сонетів  Петрарки.
Катрен, терцет, ямб.

41.

Вільям  Шекспір (1564-1616). Сонети  № 66. 116, 130.Основні  теми  сонетів  Шекспіра - кохання, дружба.
Вічний  образ.
 Вивчити напам'ять сонет №66
42.

Відображення внутрішнього світу ренесансної людини . Художні  особливості  сонетів  Шекспіра.


43.

Трагедія  «Ромео  і  Джульєтта»  В. Шекспіра. Історія  створення. Конфлікт  справжнього  почуття  і  забобонів.
Трагедія.

44.

Оспівування  чистого  кохання. Проблема  життя  і  смерті.


45.

Трактування фіналу трагедії «Ромео  і  Джульєтта»  . Гуманістична  цінність.


46.

Мігель  де  Сервантес  Сааведра (1547-1616). «Дон  Кіхот» - роман – пародія  на  лицарські  романи. Історія створення роману.
Роман.

47.

Особливості  сюжету  і  композиції  твору. Конфлікт  високих  прагнень  Дон  Кіхота  і  буденної  дійсності. «Донкіхотстсво».


48.

Синтез  різних  жанрових  ознак  у  романі. Широта  філософського  змісту  твору.


49.

Розвиток  мовлення. Порівняльна характеристика  героїв (письмово).


50.

Контрольна  робота (твір).




       Бароко. Класицизм.


51.

Бароко  як  доба  і  художній  напрям  у  європейській  літературі  і  мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.


52.

Луїс  де  Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Утілення  у  вірші  провідних  тем  барокової  літератури. Символіка  твору. Образ  ліричного  героя.
Філософський  вірш.

53.

Розвиток  мовлення. Аналіз  ліричного  твору (усно).


54.

Джонн  Донн  (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»). Напруга почуттів ліричного героя. Символіка, поетична мова.


55.

Історичні  умови, філософське  та  естетичне  підґрунтя  класицизму. Характерні  ознаки  класицизму  як  літературного напряму.


56.

Мольєр (1622-1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр - майстер  класицистичної  комедії.
Комедія, сатира, сарказм.

57.

Художнє  новаторство  Мольєра  в  драматургії, вплив  його  відкриттів  на  світове  театральне  мистецтво. Історія  створення  комедії  «Міщанин-шляхтич».
Гумор, іронія.

58.

Тематика  і  проблематика  твору, його  загальнолюдське  значення. Основні  образи  комедії. Засоби  комічного.  Елементи  народного  театру.


59.

Контрольна  робота (тести).


60.

Позакласне  читання.
Мольєр «Тартюф».




 Література  ХХ-ХХІ  століття.


61.

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц».


62.

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. Філософський зміст твору. Художні образи.
Притча

63.

Річард  Бах  (1936). «Чайка  Джонатан  Лівінґстон». Сюжет  твору  як  філософська  метафора людського  буття. Алегоричні  образи  повісті.
Метафора, алегорія.

64.

Втілення  прагнення  до  високої  мети  в  образі  чайки  Джонатана. Художній  конфлікт  і  можливість  його  подолання. Ознаки  притчі  у  творі.


65.

Контрольна  робота (тести).


66.

Позакласне  читання. Шота  Руставелі  «Витязь  у  тигровій  шкурі».


67.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.






68.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.


69.

Література на літо.










You May Also Like

0 коммент.