Календарне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу.

by - февраля 07, 2018


7 клас
з/п
Дата
Зміст  навчального  матеріалу
Теорія  літератури
Примітки


Вступ


1.

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.


2.

Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. 




         Билини і балади


3.

Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
Билина, гіпербола.


4.

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Робота з текстом. Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах.


5.

Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв.  Елементи фольклору. Характерні ознаки балади.
Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).


6.

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
Балада

7.

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.


8.

Образ народного захисника Робіна Гуда.


9.

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.


10.

Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.
А. Міцкевич і Україна. Українські образи й мотиви в баладі
А. Міцкевича «Світязь».
Символ

11.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). Утвердження духовної сили піктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей.
Конфлікт

12.

Розвиток мовлення (письмово). Різновиди художніх деталей у баладах.


13.

Позакласне читання. О. С. Пушкін. «Пісня про віщого Олега».


14.

Контрольна робота за розділами «Вступ», «Билини і балади» (тести).




Історичне минуле в літературі


15.

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
Поглиблення понять про роман (історичний роман).

16.

Утілення  в  образі  Айвенго  кодексу  лицаря,  художні  засоби створення образу. Образи Ровени і Ребекки.


17.

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
Початкові поняття про художній час, художній простір.

18.

Історичний колорит та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.


19.

Розвиток мовлення (усно). Порівняння образів персонажів


20

Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону».
 А. Маргул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд».
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…».


21.

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.


22.

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.


23.

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.


24.

Позакласне читання.
Б. Л. Васильєв «А зорі тут тихі».


25.

Контрольна робота за розділом «Історичне минуле в літературі» (тести).




Духовне випробування людини


26.

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Поглиблення понять про оповідання. Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.
Оповідання

27.

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.


28.

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі.
Вірш

29.

Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).
Поглиблення понять про баладу (літературну).
Вивчити напам’ять Кіплінг «Якщо…»
30.

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).


31.

Контрольна робота з теми: «Духовне випробування людини» (твір).


32.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр




       Дружба і кохання


33.

Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство і юність О. С. Пушкіна.


34.





Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.
Поглиблення понять про вірш, образ автора. 

35.

Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу.


36.

Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.


37.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».


38.

К. М. Симонов. «Жди мене…»  Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

Вивчити напам’ять 1 вірш (на вибір)
39.

Позакласне читання. Ж. Верн «Двадцять тисяч льє під водою».


40.

Контрольна робота за розділами «Дружба і кохання» (тести).




       Літературний детектив


41.

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів
Детектив, дедуктивний метод, інтрига.

42.

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».


43.

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). 
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.


45.

Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка».А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.


46.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
Оповідач і розповідач.
Початкове поняття про точку зору.

47.

Розвиток мовлення (письмово). Написання власного детективу.


48.

Контрольна робота за розділом «Літературний детектив» (тести).




           Світова новела


49.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок».  О. Генрі – майстер новели.


50.

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
Новела та її різновиди.

51.

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього.


52.

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).


53.

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).


54.

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.


55.

Розвиток мовлення (усно). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок».


56.

Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики.


57.

Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».


58.

Філософський зміст твору. Підтекст.Художні образи новели (Будда, Кандата).




Сучасна література. Я і світ


59.

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.


60.

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.


61.

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.


62.

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі.


63.

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

64.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.
Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі.

65.

Позакласне читання. Л. Є. Уліцька «Паперова перемога».


66.

Контрольна робота за розділами «Світова новела» та «Сучасна література» (тести).


67.

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр


68.

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас


69

Література на літо.






You May Also Like

0 коммент.